מגזין

על רונית פראג בן-עמי

חיה ומתעדכנת באופן שוטף במגמות ובטרנדים בינלאומיים מובילים, מבקרת בתערוכות עיצוב ואומנות בארץ ובעולם ושואבת השראה אינסופית לעבודתי מכל ביקור בית והליכה תמימה ברחוב. המשיכו לקרוא

פוסטים אחרונים

ניהול תקציב לשיפוץ

רכשתם במיטב כספכם נכס שמצריך שינויים, משמע אתם עומדים כרגע בפני אחד הנושאים ה”בעייתיים” בשיפוץ, והוא הערכת עלות השיפוץ ועמידה במסגרת התקציב שלכם. כך תעשו זאת נכון

המשיכו לקרוא »

תהליך העבודה עם מעצב פנים

קניתם בית חדש ואתם שוקלים האם לעבוד עם מעצב פנים? להלן כמה סיבות טובות לבחירה בעבודה משותפת עם מעצב:

למי שאינו מעצב פנים, קשה לתרגם את הרצונות והחלומות העיצוביים שלכם לקונספט מגובש ולתוכניות (שרטוטים), וקשה עוד יותר להכין לאחר מכן תוכניות עבודה.

מעצב פנים טוב יידע לתרגם לתוכניות את חלומותיכם ורצונותיכם ויוסיף עליהם רעיונות יצירתיים ומקוריים שלא חשבתם עליהם.

מעצב פנים איכותי יידע לעזור לכם לחשב את כמויות חומרי הגמר וילווה אתכם לחנויות לבחירתם , לדוגמא: בחירת ברזים, ריצוף, ריהוט, תאורה, מטבח ועוד.

יש לציין שברוב החנויות לקוחות שמגיעים עם מעצב פנים מקבלים הנחה נוספת , כך שגם תחסכו כסף בקניה.

מעצב הפנים יוכל לקשר אתכם לבעלי מקצוע איכותיים: קבלנים, חשמלאים, אינסטלטורים, נגרים ועוד , וידאג שתקבלו מהם מחיר הגון, עמידה בלוחות זמנים ועבודה ברמת גימור גבוהה

מעצב פנים מנוסה יידע לשמור על מסגרת התקציב שלכם ולעמוד בה.

בחירת מעצב פנים

קבלו המלצות מלקוחות עבר של המעצב

כדאי מאוד לראות עבודות של המעצב שביצע בעבר ולהתרשם מהן

היפגשו עם המעצב וודאו שיש ביניכם כימיה טובה וטעמו מתאים לשלכם.

תהליך העבודה עם המעצב

רצוי ליצור קשר עם המעצב כבר בשלבים המוקדמים של הפרויקט, לפעמים אפילו לפני רכישת הדירה. בשלב זה המעצב יוכל להצטרף אליכם לסיור בדירה ולחוות את דעתו על הפוטנציאל שלה, מה היקף העבודה הנדרש והאם זה במסגרת התקציב שלכם.

הצעת המחיר לשכרו של מעצב הפנים נחלקת למספר שלבים, התשלום נעשה עפ”י התקדמות העבודה בסיום כל שלב. מבנה התקשרות זה מאפשר לכם לסיים את חוזה העסקתו במידה ואינכם מרוצים.

בפגישות הראשונות שלכם עם המעצב תידרשו לתאר לו את הצרכים שלכם , אורח החיים , מי הנפשות שחיות בבית ומהם החלומות העיצוביים שלכם .

המעצב יכין לכם מספר אופציות (תוכניות) לעיצוב הבית בהתאם לדרישות ולצרכים שלכם , ותתבקשו לבחור באופציה המתאימה לכם ביותר .

לאחר בחירת התוכנית הרצויה יכין המעצב תוכניות עבודה מפורטות, המתארות בצורה גרפית את העבודות שיעשו בבית במהלך השיפוץ , בצרוף פרטים ומידות.

תוכניות העבודה האלו יכללו: תוכניות הריסה, בניה, הנמכות גבס למינן, תוכניות תאורה וחשמל, אינסטלציה, חיפויים, ריצוף ועוד.

תוכניות העבודה יתורגמו בסופו של דבר לכתב הכמויות שיתמחר לכם הקבלן.

כתב הכמויות למעשה מסכם בכתב את כל תוכניות העבודה, תוך ציון כמויות וחומרים, לדוגמא כמה נקודות מים צריך לאסלות תלויות, כמה שקעי חשמל, כמה מ”ר של קירות יהרס וכו’.

כתב הכמויות יופיע בצורה של טבלה המחולקת לנושאים וכוללת בתוכה גם את עבודות האיטום והצבע.

כאמור, במידה ותרצו, המעצב יוכל להמליץ לכם על קבלן שיבצע את העבודה בשטח, מומלץ לקבל הצעות מחיר ממספר קבלנים ולראות עבודות שלהם.

המעצב יבקר בבית במהלך השיפוץ ויבדוק את העבודות בשטח , זוהי אינה בדיקת איכות, (לשם כך יש מפקח בניה) אלא המעצב מבצע מעין פיקוח עליון. המעצב יבדוק שנקודת החשמל נמצאת במקום לפי המידה שנקבעה בתוכנית, נקודת המים בגובה הנכון, נקודות החשמל במטבח תואמות את נגרות המטבח שהוזמנה, שהגיע הריצוף הנכון שהוזמן וכדו’.

לסיכום, מעצב הפנים חוסך ללקוחותיו לא מעט כאב ראש, כסף וזמן, משאבים שחשובים מאד במהלך השיפוץ. בנוסף, הוא מביא איתו לפרויקט יצירתיות ,מקוריות ומגשים ללקוחותיו את החזון העיצובי שלהם.

Loading...
Skip to content